Hillerød Vest Skole

Hillerød Vest skole

– bevægelse motiverer til faglig fordybelse

Hillerød Vest Skole er delt i to afdelinger; Alsønderup og Ålholm. I første og anden klasse på Ålholm har de brugt bObles tumlebogstaver, små alfabetbogstaver og tumletal siden september 2017. Skolens fokus på barnets individuelle behov og forudsætninger understøttes fint af bObles produkternes mange funktioner.

 

Del denne case

Genialt læringsmateriale, der motiverer til bevægelse og faglig fordybelse

I indskolingen på Hillerød Vest Skole bruger de bObles materialerne i undervisningen til at supplere og understøtte det materiale, de i øvrigt har. De bruger tumletallene til at træne positionssystemet og en grundlæggende talforståelse, mens de små bogstaver bruges til at læse og skrive med. Børnene sammensætter bogstaverne på kryds og på tværs – fx til navne, ord og sjove sætninger.

De store bogstav tumlemøbler bliver overvejende brugt som fleksible møbler, der tages frem i forskellige sammenhænge fx i forbindelse med gruppearbejde, eller når der skal læses. Så sidder, ligger og vipper børnene på bogstaverne.

“Jeg synes, materialet produkterne er lavet af, er med til at give ro. Det larmer ikke, når børnene flytter rundt på møblerne, og bogstaver og taltavler er rare at røre ved. Børnene spørger selv efter bObles i sammenhænge, hvor det kunne være relevant. Det er et helt genialt læringsmateriale til børnehaveklasse og første klasse”

Malou Handberg, lærer på Hillerød Vest Skole – Alsønderup afdelingen

”De store tumlebogstaver, de små bogstaver og tumletal fra bObles har skabt en god energi omkring læringssituationerne. Børnene synes virkelig, det er motiverende at arbejde med. Det kan vi jo godt lide. Møbler og materialer fungerer så fint som supplement til det, de skal lære, og det er meget populært at bruge i stedet for altid at gå i gang med en bog”

Malou Handberg, lærer på Hillerød Vest Skole – Alsønderup afdelingen