Skolen ved Sundet

Skolen ved Sundet

– gode motoriske kompetencer

Skolen ved Sundet, fysioterapeut Louise Hærvig og bObles gik i 2011-12 sammen om et projekt, der skulle undersøge hvorvidt skolebørn i 0. klasse kan profitere af et interventionsforløb, hvor deres almindelige stole bliver skiftet ud med en bObles skumskammel. Ideen var at øge børnenes kropsbevidsthed, stabilitet og siddende balance og derved forbedre deres motoriske kompetencer. Det lykkedes. Resultaterne var så gode, at man nu har skumskamlerne i alle indskolingsklasser fra 0. til 3.

Læs projektet her

 

Del denne case

“Der stilles store krav til barnets motoriske formåen – især omkring skolestart – og derfor er det vigtigt at skabe nogle rammer og betingelser, der gør, at kroppen bliver udfordret og stimuleret. De motoriske kompetencer kan forventelig have indflydelse på barnets indlæringsevne, styrke og udholdenhed.”

Louise Hærvig, Børnefysioterapeut

“Den vigtigste viden om bObles orm ér, at den inkluderer alle børn, der naturligt er urolige. De får ikke konstant besked om at sidde stille”

Anette Vistesen, Pædagogisk Leder på Skolen ved Sundet